PROJEKT:RAK 
Damjan Kozole / Vertigo, Zavod za kulturne dejavnosti / 2013 / 91 min
SODNI STOLP / petek / 29.8. 2014 / 18:00

Ulaya najbolj poznamo kot moško polovico dueta Ulay/Abramović. Umetnika sta od sredine sedemdesetih do poznih osemdesetih skupaj ustvarila vrsto performansov, ki jim danes pripisujemo zgodovinski pomen. Po njunem razhodu je pozornost javnosti ostala pri Marini, sledi za Ulayem pa so se bolj ali manj izgubile. O njegovem zgodnjem in poznejšem delu vemo laiki le malo. Bil je briljanten fotograf, pionir body arta, performansa in polaroid arta, bil je transvestit, pol moški – pol ženska, bil je socialni aktivist …

Leta 2009 se je Ulay preselil v Ljubljano. Medtem ko sta se z režiserjem Damjanom Kozoletom že dogovarjala o snemanju filma (ki so ga nekateri razumeli kot odgovor na lanskoletni dokumentarec Marina Abramović: The Artist Is Present), so mu postavili diagnozo raka. To je spremenilo vse načrte. Prvi prizori so bili posneti novembra 2011 na Onkološkem inštitutu v Ljubljani, kjer je Ulay prejemal kemoterapijo. Ko se mu je zdravje malo izboljšalo, se je odločil, da obišče svoje prijatelje po svetu. Kamera ga je na tem poslovilnem obredu spremljala najprej na premiero Marininega filma v Berlin, potem v New York in na koncu v ‘njegovo mesto’, Amsterdam. Kar se je na začetku zdelo kot intimno poslovilno pismo, pa je nazadnje postalo Ulayev največji in najpomembnejši projekt.

 

AVTORJI


Damjan Kozole se je rodil leta 1964 v Brežicah. Njegovi filmi so bili predvajani v kinodistribuciji v več kot tridesetih državah in prikazani na pomembnih mednarodnih filmskih festivalih, kjer so prejeli številne nagrade in nominacije. Slovenka je postal najbolj prodajan slovenski film (distribuiran v ZDA, Veliki Britaniji, Franciji, Nemčiji, Španiji, Beneluxu, Portugalskem, Grčiji, Romuniji, Braziliji, Argentini, Japonskem, Koreji, Avstraliji…), Rezervni deli so bili nominirani za zlatega medveda na Berlinalu 2003, dva njegova filma pa sta bila proglašena za slovenska filma leta. Leta 2005 so v ZDA in Kanadi pripravili retrospektivo njegovih filmov, ki jo je organiziral Ameriški filmski inštitut (AFI). Damjan Kozole je član Evropske filmske akademije in dobitnik Župančičeve nagrade leta 2008, ki jo mesto Ljubljana podeljuje za izjemne dosežke v umetnosti in kulturi.

Je avtor (režiser in scenarist) celovečernih igranih filmov Usodni telefon (1987), Remington (1988), Stereotip (1997), Porno Film (2000), Rezervni deli (2003), Delo osvobaja (2005), Za vedno (2008) in Slovenka (2009) ter dokumentarnih celovečercev Rojevanje Leara (1993), Dolge počitnice (2012) in Projekt: rak (2013).

KOLOFON


Damjan Kozole (režiser), Tevž Logar (scenarist), Matjaž Mrak (direktor fotografije), Jurij Moškon (montažer), Silence (glasba), Julij Zornik (oblikovalec zvoka), Danijel Hočevar (producent)

SYNOPSIS


The camera follows Ulay, a conceptual artist from Amsterdam, for a whole year. Ulay was one of pioneers of body art, performance art and polaroid art; he was a transvestite, a half man – half woman, a social activist…, but he is most famous for his long year collaboration with Marina Abramović and their performances that have achieved iconic status. In 2009, Ulay moved to live in Ljubljana (Slovenia). When talks and plans on the film were already under way, Ulay was diagnosed with cancer, and all plans for the film were changed. The first scenes were shot in November 2011 at the Ljubljana Institute of Oncology, where Ulay was undergoing chemotherapy treatment. When his health slightly improved, he decided to visit his friends around the world and the camera followed him on this so-called farewell journey: to Berlin for the premiere of Marina’s film, then to New York and finally to »his« Amsterdam. Ulay treated his illness as the biggest and most important project of his life, hence the title of the film “Project Cancer”.